رییس كل سازمان نظام پرستاری از تاكید رییس جمهور بر رفع نیازهای نظام سلامت خبرداد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی 'غضنفر میرزابیگی' با اشاره به دیدار اخیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری با رییس جمهور، گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت برای تامین نیروی مورد نیاز مراكز تازه تاسیس خود به حدود 25 هزار پرستار و كادر بهداشتی و درمانی نیاز دارد كه بیش از 60 تا 70 درصد این نیروها باید پرستار باشند.

وی افزود: وزارت بهداشت برای تامین حداقل 0.7 نیرو به ازای هر تخت بیمارستانی در شبانه روز به 25 هزار نیروی جدید نیاز دارد، اما فقط 10 هزار پست سازمانی خالی دارد كه رییس جمهور با انتقال 15 هزار پست از دیگر دستگاه ها و تامین این تعداد نیروی جدید موافقت كرد.

رییس كل سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: جلسه دیدار اعضای شورای عالی نظام پرستاری با رییس جمهوری دستاوردهای بزرگی برای جامعه پرستاری و نظام سلامت داشت.

میرزابیگی خاطر نشان كرد: یكی از دستاوردهای این جلسه این بود كه قرار شد كمیته مشتركی با حضور نماینده ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، معاونت توسعه سرمایه انسانی رییس جمهور و دو نفر نماینده از سازمان نظام پرستاری مسایل مرتبط با پرستاران و نظام سلامت را پیگیری كند.

وی ادامه داد: این كمیته باید دستاوردهای مشخصی تا مراسم روز پرستار در پایان امسال به صورت عملیاتی برای پرستاران و نظام سلامت به دست آورد.

این مقام مسوول یادآور شد: طی فعالیت دولت نهم و دهم شاهد افزایش مراكز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها در كشور بوده‌ایم، ولی متناسب با گسترش این مراكز نیروی پرستار استخدام نشده به همین علت شاهد كمبود كادر پرستاری در مراكز دولتی هستیم.

میرزابیگی اضافه كرد: در بسیاری از مناطق كشور بیمارستان هایی ساخته و حتی تجهیزات گران قیمت آن هم تامین شده اما به علت اینكه پرسنل و پرستار آنها تامین نشده كماكان این بخش ها و مراكز جدید به بهره برداری نرسیده است و عملا سرمایه بزرگی از كشور به هدر می‌رود.

وی بیان داشت: مهمترین دلیل عدم راه اندازی این مراكز نیز نبود پرستار است و البته كمبود پست سازمانی برای استخدام پرستار و نیروی جدید نیز به این مشكل دامن می‌زند.

این مقام مسوول افزود: گزارش دیگری كه در جلسه مشترك با رییس جمهور ارایه شد، این بود كه در اكثر كشورهای دنیا برای تامین مربیان بهداشت مدارس از پرستار مدرسه استفاده می‌شود و این پرستاران هستند كه تخصص لازم را برای تامین بهداشت دانش آموزان و پیشگیری از بیماری ها در مدارس دارند.

میرزابیگی تصریح كرد: بر این اساس با توجه به اینكه 140 هزار نفر از معلمان و دست اندركاران وزارت آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند و تعداد زیادی پست خالی برای استخدام وجود دارد، رییس جمهوری موافقت كرد كه هفت هزار پست سازمانی در آموزش و پرورش به استخدام مربیان بهداشت مدارس از بین كارشناسان پرستاری اختصاص یابد.

وی گفت: نكته دیگری كه در این جلسه مطرح شد، تشكیل شورای عالی بیمه و سلامت بود كه اعلام كردیم با توجه به وجود قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و با توجه به تعریف 527 خدمت استاندارد پرستاری كه نظر كمی تعداد آنها از خدمات پزشكی كمتر نیست، نیاز هست كه نماینده سازمان نظام پرستاری نیز مانند سازمان نظام پزشكی و جاهای دیگر در این شورا حضور داشته باشد كه قرار شد رییس جمهوری در جلسه شورای عالی سلامت كه ریاست آن با خود اوست، این دستور را بدهد كه نماینده سازمان نظام پرستاری نیز در شورای عالی بیمه و سلامت عضو باشد.

اجتمام ** 1788 **1415





:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: