مسلمانان جنوب فارس و هرمزگان،سوگوار منادی وحدت شیعه و سنی هستند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، امام جمعه فقید لار مرحوم آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی فرزند عبدالمحمد ، نوه سیدعبدالحسین لاری از شخصیت های برجسته لارستان و میراث دار مرحوم لاری بزرگ و یكی از مهم ترین رهبران مذهبی استان فارس بود.

وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان امام (ره) به عنوان امام جمعه لار برگزیده شد و تا قبل از ارتحال در این سمت انجام وظیفه كرد و افزون بر این نیزوی در امور مذهبی هدایت و ارشاد مسلمانان اهل تشیع و تسنن لارستان و جنوب استان فارس را بر عهده داشت و منادی وحدت بین آنان بود.

آیت الله حاج سیدعبدالعلی آیت اللهی از دیرینه ترین چهره های مبارز استان فارس در مقابله با طاغوت و از نخستین اصحاب مرحوم سیدنورالدین شیرازی از مبارزان طرفدار برقراری حكومت اسلامی واز همراهان نهضت امام (ره) بود.

یكی از ویژگی های مهم این روحانی ارزشمند، تلاش در راه ایجاد وحدت بین سنی و شیعه در جنوب استان فارس و حتی استان هرمزگان بود.

شادروان آیت اللهی همراه با مرحوم حاج شیخ محمد فقیهی مفتی اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه اوز در راه وحدت و حفظ همبستگی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، گام های بلند و موثری برداشت.

این روحانی فقید هیچگاه در پی شهرت نبود و مقبولیت فراوانی در بین مردم لارستان و جنوب فارس داشت.

آیت الله آیت اللهی در سال 1340 قمری در جهرم چشم به جهان گشود و مراحل عالی علم را نزد آیات عظام محسن حكیم عبدالهادی شیرازی در نجف اشرف ، آیت الله بروجردی در قم و آیت الله سیدنورالدین شیرازی در شیراز به پایان برد.

آیت الله آیت اللهی شامگاه جمعه نوزدهم خردادماه جاری در بیمارستان كوثر شیراز در سن حدود 93 سالگی چشم از جهان فرو بست.

امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با مرحوم آیت الله آیت اللهی رابطه حسنه و نزدیك داشتند.

امام جمعه لارستان استادی خوشنویس و شاعری خوش ذوق بود و شعر وی درباره امام راحل در زمان طاغوت جزو بهترتن اشعار بود:

ای افسرا بزن سر سلطان را رنگین نمای كاخ گلستان را

ننشسته گر به كاخ گلستانش در پیش گیر راه شمیران را

داری اگر هراس ز دربانش افسون كنیم صاحب و دربان را

آیین تشییع پیكر پاك آیت الله آیت اللهی روز دوشنبه بیست و دوم خرداد ماه جاری از ورزشگاه لار تا حسنیه اعظم برگزارمی شود و در محوطه این حسینه كه توسط وی درشهر قدیم لار بنیاد نهاده شده است، به خاك سپرده خواهد شد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان هم به مناسبت درگذشت آیت الله آیت اللهی امام جمعه لار بیانیه ای منتشر كرد.

در این بیانیه آمده است : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و كلیه هنرمندان جامعه هنری و اصحاب فرهنگ این شهرستان ، تاسف و تالم شدید خود را در غم از دست رفتن این گوهر گران مایه و عالم ربانی ابراز می دارد.

این بیانیه افزوده است: ضمن عرض تسلیت به محضرشریف حضرت حجت امام زمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب علما ، مراجع عالی قدر و مردم شریف لارستان و بیت معظم ایشان باردیگر بیعت خود را با این سلاله پاك اعلام داشته و علودرجات ایشان را از درگاه خداوند متعال ونیزهمنشینی با پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) ،امام شهدا و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی خواستاریم.

شهرستان لارستان به مركزیت لار درفاصله 378 كیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.ك/2

7371 /679





:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: