نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' حسین امامی' روز شنبه در این همایش كه در تهران برگزار شد، افزود: در مجموع 180 مقاله به این همایش ارسال شد كه ۱۱۶ مقاله به عنوان چكیده های قابل چاپ در كتاب چكیده مقالات همایش تشخیص داده شد.

وی درباره هدف اصلی این همایش گفت: این همایش كاویدن ابعاد و كاركردهای مختلف رسانه های نوظهور و آسیب شناسی آن است.

** در رسانه های اجتماعی به شنیدن بیشتر نیاز داریم

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی در ادامه این همایش با بیان اینكه 'رسیدن به یك تعریف فوری از رسانه های اجتماعی سخت است، بیان كرد: به همین دلیل شاید دیالوگ خیلی كمك كند. ما در این حوزه بیشتر از اینكه به زبان نیاز داشته باشیم، به گوش و شنیدن نیاز داریم.

یونس شكرخواه افزود: رسانه های اجتماعی پایه است یعنی باید بر وب سوار شود تا جنبه اجتماعی آن تحقق یابد.

وی طبقه بندی های فناوری رسانه های اجتماعی را شامل اشتراك عكس، اشتراك موسیقی، پست دیواری، پست فوری و ایمیل دانست.

شكرخواه با اشاره به تفاوت نقطه تلاقی چهره به چهره و رسانه های اجتماعی اظهاركرد: مولفه های سازنده رسانه اجتماعی ممكن است به صورت تك عنصری یا چند عنصری در زندگی رسانه ای اجتماعی حضور یابد. مولفه های سازنده نقطه تلاقی در رسانه های اجتماعی شامل هویت، گفتگو، اشتراگ گذاری، حضور، مناسبات، شهرت و گروه می شود.

**اگر رابطه بخش علمی با بخش سیاستگذاری كم شود به ضرر هر دو بخش خواهد بود

مدیرعامل شركت لایف وب نیز در این همایش گفت: اگر بخش علمی رابطه اش را با بخش سیاست گذاری كم كند موجب تصمیم گیری های ناآگاهانه خواهد شد.

'امیر حسین عسگری ' در ادامه گفت: متاسفانه امروز شاهدیم كه نگاه خوبی به سرمایه گذاری در حوزه وب وجود ندارد كه برای رفع این مشكل تصمیم گیران و سیاستگذاران باید دقیق تر عمل كنند تا سرمایه گذاران وارد شوند زیرا سرمایه گذاری موجب كارآفرینی و اقتصاد پررونق خواهد شد.

** اهمیت رسانه های اجتماعی برای كسب و كار روشن شده است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران هم در این همایش گفت: به تدریج اهمیت رسانه های اجتماعی برای كسب و كارها روشن شده است واین حوزه به سمت سرمایه گذاری پیش می رود.

'دكتر بهزاد دوران ' با اشاره به بحث فرهنگی در حوزه رسانه های مجازی تصریح كرد: در بحث فرهنگ ایجاد هویت و مولفه های مهم به حساب می آید. اینكه آیا رسانه ها می توانند این گسست فرهنگی را از بین ببرند یا آن را تشدید كنند.

اجتمام**7263** 1569





:: برچسب‌ها: قرمز , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: