قزاقستان روش جدیدی برای تولید نفت از زغال سنگ ابداع كرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری'اكی پرس'، 'والنتینا یملیانوا' افزود: این روش متكی بر اضافه كردن هیدروژن است كه به فشار نسبتا پایین 50 اتمسفر نیاز دارد، در حالی كه فناوری دیگر به حدود 300 اتمسفر فشار نیاز دارد.

وی با بیان آنكه روش با فشار پایین قزاقستان مصرف انرژی مورد نیاز برای تولید نفت مصنوعی را كاهش خواهد داد، افزود: این ابتكار برای كشورش بسیار ارزشمند است زیرا این كشور معادن زغال سنگ بیشتری نسبت به منابع نفتی دارد.

وی افزود: مخترعین این فناوری معتقدند پایان ذخایر نسبتا سریع منابع نفتی قزاقستان این كشور را وادار به یافتن انرژی جایگزین اقتصادی كرده است. این دانشگاه یك كمك دولتی بلاعوض برای انجام تحقیقات بیشتر نیز دریافت كرده است.

قزاقستان تخمین زده كه ذخیره زغال‌سنگ آنتراسیت و بیسموت آن تقریبا 25/41 میلیارد تن است كه آن را در ردیف هشتم در جهان قرار داده است. این ذخایر عمدتا معادل كل ذخایر آلمان و لهستان است.

این كشور داراي درصد بالایي از ذخایر مواد معدني استراتژیك در جهان است كه مي‌توان به فلز روي 18 درصد، سرب 15 درصد، مس 6 درصد، سنگ ‌آهن 3 درصد، منگنز 8 درصد، كروم 21 درصد و طلا 20 درصد اشاره كرد. اكثر معادن در قزاقستان خصوصي هستند.

براساس گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریكا در سال ۲۰۱۰ میلادی چین دارنده بزرگترین ذخایر ذغال سنگی جهان حدود ۴۵ درصد كل تولیدات ذغال سنگی جهان را در اختیار داشت و هم اكنون بزرگترین تولید كننده این منبع سوختی جهان است.

در دوره مورد بررسی یك سوم كل زغال سنگ جهان در چین تولید شده كه این میزان سه برابر كل تولید آمریكا به عنوان دومین قطب بزرگ تولیدكننده ذغال سنگ در جهان است.

آمریكا دارنده سهم ۱۳ درصدی از كل تولیدات ذغال سنگ است كه پس از آن هند با سهم ۸ درصدی، استرالیا با سهم ۶ درصدی و اندونزی با سهم ۵ درصدی در جایگاه های بعدی فهرست بزرگترین تولیدكنندگان زغال سنگ جهان قرار دارند. الباقی كشورهای جهان در مجموع ۲۳ درصد كل ذغال سنگ جهان را تولید می كنند.

آساق**ه.ص**1558**2047**





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: