اصغر فرهادی به عضویت در آکادمی اسکار دعوت شد
نوشته شده توسط : chudae

اصغر فرهادی در حال ساخت فیلمی در فرانسه است

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا (اسکار) از اصغر فرهادی برای عضویت در دو بخش کارگردانی و فیلمنامه نویسی این آکادمی دعوت کرد.

آقای فرهادی که امسال با فیلم "جدایی نادر از سیمین" موفق به کسب جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و نامزد بهترین فیلمنامه غیراقتباسی در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار شد، یکی از ۱۷۶ سینماگری است که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند.

آکادمی اسکار به روال هر سال، از چهره های سرشناس دنیای سینما و برندگان اسکار برای عضویت در این آکادمی دعوت می کند. دعوت شدگان به عضویت در اسکار در سپتامبر امسال در مراسمی مورد استقبال آکادمی قرار خواهند گرفت.

نام ژان دژاردین، بازیگر فیلم "آرتیست" و برنده اسکار بهترین بازیگر مرد، میشل آزاناویسیوس، کارگردان برنده اسکار بهترین فیلم برای "آرتیست"، ترنس مالیک، کارگردان "درخت زندگی"، لتی آرونسون، تهیه کننده "نیمه شب در پاریس"، و استیون کینگ، رمان نویس و فیلمنامه نویس برجسته در فهرست دعوت شدگان امسال دیده می شود.

امسال در حاشیه جشنواره کن، اصغر فرهادی برای فیلم بعدی اش که پاییز امسال در فرانسه ساخته می‌شود، اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را نیز دریافت کرد.

از دیگر فیلم های اصغر فرهادی می توان به "درباره الی" و "شهر زیبا" اشاره کرد.

فیلم "جدایی نادر از سیمین" برنده چندین جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده است و افزون بر جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۱ میلادی، جایزه گلدن گلوب و جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سالانه سینمایی سزار در فرانسه را نیز برده است.





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: