منویات رهبری باید سر لوحه كار مدیران بخش صنعت قرار گیرد
نوشته شده توسط : chudae

آیت اله 'سیدكاظم نورمفیدی' روز سه شنبه در دیدار اعضای شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: هدف رهبر انقلاب از نام گذاری این سال این بوده است كه كشور از نگاه واردات، به سمت تولید بر گردد.

وی با تاكید بر این كه نگاه واردات گرا باید در كشور به سمت تولیدگرا تغییر یابد افزود: صنعت می تواند چرخ اقتصاد كشور را پرشتاب به حركت درآورد و برای این منظور توجه به این بخش ضروری است.

آیت اله نورمفیدی ادامه داد: قبل از هر گونه اقدام تبلیغاتی برای تشویق و ترغیب مردم به فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید كیفیت اجناس داخلی را ارتقاء داد.

وی گفت: اگر نتوانیم كیفیت و تنوع كالاهای داخلی را افزایش دهیم بدون تردید تبلیغات نتیجه منفی به همراه خواهد داشت و مردم تمایل چندانی برای استفاده از محصولات داخلی از خود نشان نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نگاه تولیدگرا به این معنی نیست كه واردات اصلا در كشور اتفاق نیفتد و تمامی درهای واردات بسته شود بلكه به این معناست كه مدیران با شور و انگیزه به سمت تولید داخلی و حمایت از آن گام جدی بردارند.

وی تاكید كرد: گلستان دارای ظرفیت های مناسبی برای بخش صنعت، كشاورزی و گردشگری است و برای حضور سرمایه گذاران قوی در استان باید جاذبه هایی را ایجاد كرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز گفت: یكی از مشكلات جدی بخش صنعت در استان اشباع برخی از محصولات تولیدی است و این مساله مشكلاتی را ایجاد كرده است.

مهندس 'ناصر فخرموحدی' افزود: متاسفانه این مساله موجب شده است تا تعدادی از واحدهای تولیدی به حالت نیمه تعطیل درآید و یا در آستانه تعطیلی قرار گیرد.

به گفته وی برای این منظور، طرح های اولویت دار بخش صنعت احصا و آماده ارایه به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی است.

مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان گلستان نیز در این دیدار گفت: 22 شهرك و ناحیه صنعتی عملیاتی در این استان با یك هزار و 500 هكتار زمین صنعتی وجود دارد.

'نیما بیرودیان' افزود: در زمان حاضر 300 هكتار زمین صنعتی در این تعداد شهرك و ناحیه صنعتی آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی است.

وی اظهار داشت: تلاش و هم و غم مسئولان در سال جاری كه به نام سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی مزین شد، این است كه وضعیت اشتغال واحدهای تولیدی حفظ شود.

به گفته وی، براساس برآوردهای انجام شده برای ایجاد هر شغل در كشور 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است درحالی كه برای حفظ یك شغل موجود تنها 10 میلیون تومان نیاز است.

در این نشست مدیران عضو شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت گزارشی از فعالیت های انجام شده و مشكلات و چالش های پیش روی ارایه كردند.

602/506





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: