جامعه بین الملل به وظیفه خوددرقبال دیپلماتهای ربوده شده ایرانی عمل كند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از بیروت، 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مراسم سی امین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی كه عصر شنبه با حضور وزیر امور خارجه و خانواده دیپلمات های ربوده شده و مردم لبنان در منطقه 'مارون الراس' در جنوب این كشور برگزار شد، طی سخنانی گفت: سه دهه از زمان این موضوع كاملا انسانی و این جنایت بزرگ یعنی ربایش ظالمانه چهار تن از برادران دیپلمات ما می گذرد.

وی 'احمد متوسلیان'، 'سید محسن موسوی'، 'تقی رستگار مقدم' و 'كاظم اخوان' را نمایندگان ملت ایران در بین مردم لبنان دانست و افزود: این دیپلمات ها پیام آوران محبت، پشتیبانی و حمایت ایران از لبنان در برابر هجوم رژیم صهیونیستی بودند؛ بویژه در زمانی كه این رژیم به بیروت، اولین پایتخت عربی پس از بیت المقدس یورش آورد.

ركن آبادی با تاكید بر اینكه این ربایش تمامی توافقنامه های بین المللی را كه ضامن مصونیت سیاسی دیپلمات هاست، زیر پا گذاشت، افزود: رژیم صهیونیستی همچنین با این كار حرمت انسانیت را زیر پا گذاشت.

وی با اشاره به اینكه رژیم صهیونیستی بدترین جنایت ها را در حق دو ملت فلسطین و لبنان و دیگر ملت های عرب همسایه فلسطین انجام داده است، اظهار داشت: این رژیم همچنان تروریسم و آواره سازی مردم را ادامه داده و در راستای یهودی سازی قدس شریف، فلسطین و دیگر مقدسات می كوشد.

سفیر ایران در لبنان با تاكید بر اینكه هم اكنون در مكانی مقدس قرار داریم كه با عطر مجاهدین و با خون پاك شهدای مقاومت دلیرانه لبنان متبرك شده است، گفت: منطقه

'مارون الراس' تمام امت اسلام را سربلند نگاه داشته و دشمن صهیونیستی را به شكست كشانده و زیباترین حماسه های پایداری و مقاومت ملت را به اثبات رسانده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مسوولیت جنایت ربایش دیپلمات های خود را متوجه رژیم صهیونیستی می داند و ما با یاری دولت لبنان موفق شده ایم كه سندی رسمی در سازمان ملل به ثبت برسانیم كه اثبات می كند ربودن آنان در منطقه 'البرباره' در سال 1982 میلادی اتفاق افتاده است.

ركن آبادی اظهار داشت: تمامی قرائن و شواهد حاكی از آن است كه این عزیزان همچنان در فلسطین اشغالی به سر برده و در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی زنده هستند.

وی ادامه داد: لازم است كه به رژیم صهیونیستی فشار آورده شود تا این دیپلمات های ایرانی را آزاد ساخته تا به نزد خانواده های خود بازگردند، چرا كه انتظار این خانواده ها در بازگشت عزیزانشان بسیار طولانی شده است.

سفیر ایران در لبنان سیاست سهل انگارانه و دور از جدیت در پیگیری اینگونه قضایای انسانی را سبب تشویق تعدیگران در ادامه جنایات خود دانست و گفت: این امور باعث می شود كه مجرمان به فعالیت های خود از قبیل ربایش این دیپلمات های ایرانی ادامه دهند كه مانند این حادثه در حق 'امام موسی صدر' و دو همراه ایشان نیز اتفاق افتاده است.

خاورم*2024**1030**1368**





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: