ولایتی: سیاست آمریكا و اروپا ساقط كردن حكومت سوریه است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، علی اكبر ولایتی روز سه شنبه در حاشیه نخستین كنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد كه در سالن همایش های بین المللی رایزن برگزار شده است در جمع خبرنگاران افزود: دولت سوریه دولت قانونی آن كشور بود كه برای ایجاد اصلاحات تلاش می كند و تا به حال گام هایی در این راستا برداشته است.

ولایتی افزود: اگر كسانی در داخل و خارج سوریه حرف هایی با دولت دارند دو طرف یكسان نیستند، مخالفینی هستند كه بعضی از آنها قصدشان اصلاح است اما بسیاری از آنها مزدوران بیگانه هستند كه با پول و اسلحه بیگانه مردم سوریه را می كشند.

وی با اشاره به این كه هدف مجموعه آمریكا، اروپا و مرتجعین منطقه بر شكستن خط مقاومت در برابر صهیونیست ها قرار گرفته نه ایجاد دموكراسی گفت: اگر هدف این است تكلیف روشن است، جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان یك حلقه اساسی در زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست ها دفاع می كند، ضمن این كه حتما طرفدار ایجاد اصلاحات در سوریه نیز است.

ولایتی افزود: حكومت سوریه یك حكومت مشروع است اگر مخالفین نیز صحبتی دارند می توانند به صورت مسالمت آمیز با دولت سوریه به مذاكره بنشینند تا اصلاحات به سمتی سیر كند كه انشاء الله آینده بهتری داشته باشند.

** نهضت عدم تعهد باید جایگاه خود را در آینده جهان تعیین كند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: از آنجایی كه جهان رو به سمت جهان چند قطبی می رود نهضت عدم تعهد باید جایگاه خود را در آینده جهان تعیین و تعریف كند و به سوی این هدف گام بردارد.

علی اكبر ولایتی افزود: ما از اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد توقع داریم كه یك بازنگری در ساختار نهضت عدم تعهد داشته باشد.

ولایتی افزود: در این راستا یكی از مسائل بسیار مهم تشكیل دبیرخانه ثابت و دیگری تحول محتوا در اهداف نهضت عدم تعهد است.

وی با اشاره به تحولات سالهای اخیر نظیر فروپاشی شوروی سابق و بیداری اسلامی ، گفت: بخش مهمی از نهضت عدم تعهد كشورهای مسلمان هستند.

نخستین كنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد روز سه شنبه با حضور مشاور رسانه ای رییس جمهور، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد و دارایی افتتاح شد و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

سیام**2038***9132





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: