باز كردن روزه با آب سرد به معده و كبد آسیب می زند
نوشته شده توسط : chudae

دكتر مجید امتیازی در گفت و گویی با اشاره به روزه داری در فصل گرم سال، افزود: از آنجا كه هوای گرم تابستان و روزه داری موجب كاهش آب بدن و دهیدراته شدن بدن می شود بنابراین روزه داران در فاصله افطار تا سحر باید به اندازه مایعات بنوشند و از مصرف مقدار كافی میوه و سبزیجات غافل نشوند چرا كه سبزیجات و میوه ها به لحاظ دارا بودن فیبر باعث آزاد شدن تدریجی آب در طول روز شده و در رفع عطش كمك كننده هستند.

وی با تاكید بر این كه روزه داران از بازكردن روزه با آب سرد به شدت بپرهیزند گفت: بازكردن روزه با آب خیلی سرد آسیب شدیدی به معده و كبد رسانده و در نتیجه دستگاه گوارش را ضعیف می كند.

این متخصص طب سنتی توصیه كرد نوشیدن مایعات گرم اعم از چای یا آب جوش به همراه یك شیرینی طبیعی مانند كشمش یا 1عدد خرما بهترین روش برای باز كردن روزه است.

وی افزود: روزه داران سعی كنند پس از گذشت 1 ساعت از افطار یا در فاصله زمانی مناسب از خواب، میوه مصرف كنند.

امتیازی تصریح كرد همچنین برای جلوگیری از عطش در طول روز می توان از سبزیجات یا شربت خاكشیر( به همراه شكر و گلاب) هنگام سحر بهره برد.

وی یادآورشد روزه داران در طول روز جهت كاهش عطش افشانه های آب به صورت بزنند و از رفتن در محیط های گرم و آفتاب شدید خودداری كنند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی،امتیازی گفت: دوش آب ولرم در طول روز در رفع عطش كمك كننده است.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: هاوایی , گل , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: