تجربه زندگی عشایری در جشنواره ییلاق اقوام و عشایر ایران
نوشته شده توسط : chudae

دومین جشنواره ییلاق اقوام و عشایر ایران، از 27 تیرماه در زمینی به وسعت سه كیلومتر مربع در ابتدای گردنه قوچك و در ارتفاعات سوهانك برپا شده و روزانه تعداد زیادی از شهروندان با حضور در این مكان زندگی عشایری را تجربه می كنند.

در این جشنواره بیش از هشت گروه از ایلات استان های خوزستان، كرمانشاه، قشقایی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، كردستان، خراسان و بختیاری حضور دارند كه با برپایی چادرهایی شهروندان تهران را از حال و هوای زندگی شهری و دود و آلودگی بیرون می آورند.

در این جشنواره اقوام و عشایر ایران به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، سنت ها، نحوه زندگی و گویش خود پرداخته اند و شهروندان تهرانی می توانند لحظاتی را در كنار هموطنان خود، به شادی سپری كنند.

حضور بانوان با لباس های محلی رنگارنگ و زیبا، و آقایان با لباس های محلی خود، زیبایی خاصی به این فضا بخشیده و غرفه هایی به فروش لباس های سنتی و محلی اختصاص یافته است.

بانوان عشایر در چادرهای خود انواع غذا های محلی، از جمله آش دوغ، آش رشته،‌ كلوچه و پیراشكی هایی را پخته و به فروش می رسانند.

غرفه هایی در این جشنواره نیز به ارائه محصولات غذایی سنتی و صنایع دستی می پردازند و خانواده ها از این غرفه ها استقبال خوبی دارند.

اجرای موسیقی سنتی، اجرای مراسم مختلف ایلاتی به صورت نمادین مانند اجرای مراسم ازدواج سنتی از مراسم خواستگاری تا ازدواج، اجرای بازی های سنتی و برگزاری مسابقات از دیگر برنامه هایی است كه در این جشنواره از سوی ایلات مختلف اجرا شده و هر بیننده ای را مجذوب می كند.

كمپ 'زندگی بدون تكنولوژی' از بخش های اصلی و جذاب جشنواره است كه علاقه مندان می توانند با حضور در24 خیمه تدارك دیده شده یك شبانه روز را بدون هیچ گونه نشانی از زندگی مدرن سپری كنند.

برپایی مدرسه عشایری و سواركاری نیز از جمله برنامه هایی است كه با استقبال كودكان همراه است.

این جشنواره تا پایان شهریور ماه ادامه داشته و علاقمندان می توانند از ساعت 17 با حضور در این مكان از برنامه های متنوع آن بهره گیرند.

تهرام/7244/1348





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: